Тиждень безпеки руху 15-21 11 2021 року. Заходи

ПРЕС-РЕЛІЗ

В рамках Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху 2021-2030 років, проголошеного резолюцією Генеральної Асамблеї ООН від 10 травня 2010 року №64 / 255 в Україні з 2015 року започатковано проведення щорічних Тижнів безпеки дорожнього руху.

З 15 по 21 листопада 2021 року в Україні буде проходити другий етап Тижня безпеки дорожнього руху. Він покликаний звернути увагу суспільства до проблем травматизму та смертності на українських дорогах і пошуку шляхів їх подолання.

Загальним планом заходів проведення другого етапу Тижня передбачені: прес-конференції, інформаційна компанія в ЗМІ, загальнонаціональна акція здачі крові для лікування постраждалих в ДТП, заходи щодо безпеки дорожнього руху для дітей, батьків і водіїв транспортних засобів та інші. У Харкові планується активне залучення автошкіл до участі в акції «Здай кров — врятуй життя» з ініціативи Обласного центру служби крові. Акція пройде з 15 по 21 листопада 2021 року.

Більше інформації за посиланням

Додаткова інформація за тел.: 068 466 43 82

З метою дотримання належних протиепідемічних вимог в зв’язку поширенням коронавірусної хвороби більшість заходів в рамках Тижня пройде в дистанційному форматі.

Мета Тижня безпеки дорожнього руху — об’єднання зусиль державних органів, бізнесу, громадських організацій, наукової спільноти, засобів масової інформації та всього суспільства, на виконанні державних і міжнародних програм з безпеки дорожнього руху і для пропаганди важливості дотримання правил дорожнього руху всіма його учасниками.

Під час проведення Тижня головна увага має бути зосереджена на ключових факторах здійснення смертельних ДТП і дорожньо-транспортного травматизму.

Рівень дорожньо-транспортних пригод та їх наслідків в Україні найгірший серед країн Європи, що завдає непоправних людські та економічні втрати країні. Щорічно на дорогах України гине понад 4000 осіб і більш ніж 30000 осіб отримують травми, дорожньо-транспортні пригоди є першою за поширеністю причиною смерті молоді віком від 15 до 24 років і другий серед дітей у віці від 5 до 14 років.

 Щорічні економічні втрати України від ДТП, за оцінками Світового банку, оцінюються в 4,5 млрд. Доларів США або приблизно 3,4% ВВП країни.

Згідно зі статистикою Міністерства внутрішніх справ України за 10 місяців 2021 року на дорогах України зареєстровано 154480 ДТП, під час яких травмовано 20365 осіб, 2592 людини — загинуло. У Харківській області зафіксовано 10149 ДТП, внаслідок чого 1287 осіб травмовано, 165 – загинули. За участю дітей сталося 151 ДТП. Травмовано 173 дитини, загинуло – 8.

На сьогодні інфраструктура безпеки дорожнього руху відстає від темпів зростання інтенсивності руху, але ще більшими є інертні психологічні установки населення на безпечне поводження на дорозі. Недисциплінованість, легковажність, незнання ПДР залишаються постійними причинами трагічних випадків на дорогах. Тому одним з напрямків в попередженні дорожньо-транспортного травматизму є вдосконалення профілактичної та освітньої роботи в сфері безпеки дорожнього руху.

Перші хвилини будь-якій надзвичайній ситуації, дорожньо-транспортної пригоди, коли необхідна медична допомога, часто є вирішальними. І в таких випадках життя потерпілого залежить саме від тих людей, які першими опиняються на місці події. Міністерство охорони здоров’я з урахуванням міжнародного досвіду розробило і затвердило нові навчально-тренувальні програми по наданню медичної допомоги для співробітників поліції, працівників ГСЧС, Національної гвардії, водіїв. Отримання знань і освоєння необхідних навичок допомагатимуть особам без медичної освіти рятувати і підтримувати життя постраждалих до приїзду медиків.

Більш безпечні дороги для всіх, але особлива увага дітям

У Глобальному плані Десятиліття дій по забезпеченню дорожньої безпеки 2021-2030 підкреслюється, що є необхідним для забезпечення дорожньої безпеки всіх. ООН і ВООЗ відзначають 10 стратегій забезпечення безпеки дорожнього руху для дітей: контроль швидкості, скорочення випадків керування транспортним засобом у стані сп’яніння, використання захисних касок велосипедистами і мотоциклістами, використання спеціальних сидінь для перевезення дітей в автомобілі, поліпшення здатності дитини бачити і бути видимими, посилення дорожньої інфраструктури, пристосування конструкції автомобіля, зменшення ризиків для молодих водіїв, надання належної допомоги постраждалим дітям, спостереження за дітьми поблизу доріг.