Заклади охорони здоров’я та інші суб’єкти господарювання незалежно від форми власності, які провадять медичну практику, до кінця року мають зареєструватися в національній електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ). Відповідне рішення Кабінет Міністрів України ухвалив ще на початку року.
Цифровізація медичної сфери відкриває горизонт позитивних змін для медичних закладів у наданні медичних послуг та дозволить назавжди позбутися паперових картотек.
5 головних причин доцільності забезпечити реєстрацію вашого медичного закладу в ЕСОЗ уже сьогодні
- Формування медичних висновків в ЕСОЗ
Електронна система охорони здоровʼя в Україні функціонує з 2017 року та забезпечує цифровізацію ведення та обліку медичних даних в єдиному інформаційному просторі.
З реєстрацією в електронній системі охорони здоровʼя працівники медичного закладу автоматично отримають доступ до функціональних можливостей ЕСОЗ. Зокрема – і до електронних медичних висновків.
Розглянемо, до прикладу, медичний висновок про тимчасову непрацездатність. Цей електронний документ формується на підставі медичних записів про здоровʼя пацієнта, які лікар вносить до системи під час обстеження. Після цього медвисновок потрапляє до Реєстру Пенсійного фонду, де формується електронний листок непрацездатності — це саме той документ, за яким нараховуються виплати з тимчасової непрацездатності.
Електронний лікарняний на сьогодні – один з найпопулярніших цифрових сервісів в Україні. Для того, щоби всі пацієнти, які звертаються до вашого закладу, могли безперешкодно сформувати е-лікарняний, ваш заклад має почати працювати в ЕСОЗ.
- Електронні рецепти та електронні направлення
З серпня в Україні успішно запрацював електронний рецепт на антибіотики. А вже з листопада цього року е-рецепт буде поширюватися на групу наркотичних (психотропних) лікарських засобів, які нині відпускаються в аптеці за спеціальними рецептурними бланками рожевого кольору № 3. Це ще один впевнений крок до забезпечення світових стандартів відпуску рецептурних препаратів.
Нині е-рецепт впроваджується в межах перехідного періоду, проте уже незабаром планується повноцінне призначення цих груп ліків виключно за е-рецептом. Саме тому ваш заклад має бути завчасно готовим до нових умов призначення рецептурних препаратів.
Функціонал електронного рецепта є доступним та зрозумілим у використанні й, безумовно, має ряд переваг над паперовими бланками. Так, внесення даних до системи є простим завдяки шаблонам, які впроваджуються на рівні користувацьких інтерфейсів – медичних інформаційних систем. Щобільше, у системі інтегруються сучасні міжнародні словники медичної термінології та класифікатори, такі як SNOMED, МКХ-10 чи ІСРС-2. Усе це в сукупності дозволяє не тільки покращувати якість даних у системі, але й уникнути можливих помилок під час виписування призначень.
- Сучасні цифрові інструменти для лікаря
З підключенням до електронної системи охорони здоровʼя лікарі, як користувачі, отримують доступ до сучасної високотехнологічної системи, в якій інтегровані найкращі практики світової цифрової медицини.
Так, кодування медичної інформації в ЕСОЗ відбувається на основі сучасних міжнародних класифікаторів: ICPC-2 на первинній ланці та МКХ-10 – на рівні спеціалізованої медичної допомоги. Сукупність таких записів складає електронну медичну карту, яка обʼєднує дані про візити пацієнта до лікаря, призначення, імунізації, процедури та іншу інформацію про здоровʼя пацієнта. Чому це безумовно корисно для лікаря та пацієнта – розглянемо далі.
- Інформація про пацієнта в одному місці
Поступово повна інформація про здоровʼя пацієнта буде накопичуватися та зберігатися в електронній медичній картці пацієнта. Тож пацієнт завжди матиме доступ до своєї електронної медичної карти незалежно від того, в якому закладі він лікується. А лікар, своєю чергою, після отримання згоди пацієнта, зможе бачити повноцінну історію хвороби пацієнта, показники його здоровʼя та іншу інформацію.
Це дозволить фахівцям розуміти повну картину стану здоровʼя пацієнта, його історію захворювання, супутні хвороби, результати лабораторних досліджень – усе це буде зберігатися на центральному компоненті електронної системи охорони здоровʼя.
- Оптимізація рутинних процесів завдяки МІС
Медичні інформаційні системи (МІС) – приватні інтерфейси, які забезпечують автоматизований обмін даними з центральним компонентом ЕСОЗ.
При цьому МІС не лише забезпечують можливість користувачам працювати з ЕСОЗ, але й мають багато додаткових функцій, які покращують щоденні адміністративні, бухгалтерські процеси в закладі, а також комунікацію лікаря з пацієнтами, як от – онлайн-реєстрація, кабінет пацієнта, облік та звітність тощо.
На етапі вибору медичної інформаційної системи рекомендуємо поцікавитися можливістю тестового використання, аби познайомитися з усіма можливостями інтерфейсу. Також для того, щоби процес взаємодії з МІС був ефективним, радимо дізнатися в представників обраної вами МІС про можливості інтеграції поточного програмного забезпечення, з яким ви працюєте нині.
Нагадаємо, що реєстрація в електронній системі охорони здоровʼя – простий та швидкий процес. Першочергово для реєстрації в ЕСОЗ вам необхідно обрати медичну інформаційну систему. Детальніше ознайомитися з рекомендаціями щодо вибору МІС можна в розʼясненні МОЗ. Безпосередньо для реєстрації закладу в ЕСОЗ керівнику знадобиться паспорт та індивідуальний податковий номер, актуальна електронна пошта, ліцензія на провадження господарської діяльності з медичної практики та активний кваліфікований електронний підпис (КЕП) юридичної особи.
Джерело інформації:
7 жовтня 2022, https://moz.gov.ua/article/news/zmini-do-licenzijnih-umov-chomu-privatnim-zakladam-ohoroni-zdorovʼja-vazhlivo-reestruvatisja-v-esoz