Що робити, коли вам відмовляють у консультації за направленням лікаря: роз’яснення НСЗУ

З 1 квітня українці можуть отримувати послуги, які входять до Програми медичних гарантій, безплатно.

Для цього потрібне електронне направлення або від лікаря первинної ланки – педіатра, терапевта чи сімейного лікаря, з яким підписана декларація, або від лікуючого лікаря. Лікар створює таке направлення в електронній системі охорони здоров’я.

Вузького спеціаліста і конкретний заклад пацієнт може обрати самостійно, не спираючись на місце реєстрації чи фактичного проживання. Звернутись можна навіть у приватну клініку. Головне, щоб заклад мав договір із Національною службою здоров’я України.

Заклади, які мають договір з НСЗУ, можна подивитися на дашборді НСЗУ . Також дізнатись про них можна, подзвонивши до контакт-центру НСЗУ за номером 1677.

Іноді пацієнти скаржаться, що їм відмовляють у безоплатній консультації за електронним направленням.

Що робити в такому випадку розповіли у Нацслужбі здоров’я.

  1. Звернутись до головного лікаря медичного закладу.
    2. Залишити скаргу на сайті Національної служби здоров’я , заповнивши електронне звернення.
    3. Подзвонити за номером контакт-центру НСЗУ 16-77. Всі дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів безоплатні.

Дзвінок на 16-77 не є миттєвим рішенням проблеми пацієнта, яка стосується відмови лікаря у наданні безоплатної консультації. Оператор контакт-центру НСЗУ не подає офіційне звернення замість пацієнта. Але зафіксує факт порушення закладом умов договору з НСЗУ та допоможе правильно подати офіційне звернення.